Moda na CSR
Niniejszy artykuł, nie roszcząc sobie pretensji do bycia ostatecznym punktem odniesienia, ma na celu ocenę zaangażowania społecznego dużych i solidnych finansowo, notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW), polskich spółek, w przededniu wdrożenia (2017) dyrektywy UE w sprawie ujawniania informacji niefinansowych i informacji dotyczących różnorodności (2014/95/UE). Wybrane spółki wydawały się być idealną awangardą CSR w Polsce, ale wyniki analizy wskazują, że pomimo istniejących wysiłków na rzecz standaryzacji i lepszego wdrażania CSR, sytuacja w Polsce nie była wówczas tak optymistyczna. Ograniczone wówczas ukierunkowanie CSR, a także słabe raportowanie odpowiedzialnych praktyk, oraz słabe osadzenie koncepcji w polskim prawie oznaczało również, że zagraniczne firmy poszukujące dostępu do polskiego rynku kapitałowego generalnie nie napotkały na poważne ograniczenia w zakresie regulacji dotyczących zrównoważonego rozwoju. Dyrektywa unijna zmieniła tę sytuację, ale istnieje widoczna potrzeba ciągłej edukacji firm w tym zakresie.